Przystanek Tuwim

     Dnia 16 V 2013 r. wybraliśmy się na 10.00 na Dzień Wiedzy o Tuwimie. Właśnie w tym roku wypada Rok Tuwima. Nieco stremowani wsiedliśmy do różnych busów. Kierunek miasto Andrychów. To był główny cel naszej jakże wyjątkowej wyprawy. Pod okiem terapeutów, podzieleni na grupki dotarliśmy wszyscy do ŚDS w Andrychowie i zostaliśmy bardzo mile przywitani.Wszystko odbywało się jak na prawdziwej scenie. Było jury, które wskazało zwyciężczynię naszą koleżankę Panią Marię. II miejsce zajął Pan Piotr, a III Pani Eugenia z Andrychowa. Ja byłem konferansjerem z Izabelą, Ireneusz był odpowiedzialny za nagłośnienie. Nagrody były dla wszystkich występujących w tej gali i mówiących przepiękne wiersze Juliana Tuwima. Nasz kolega Marek, którego męczył katar, wcielił się w postać poety. W przerwie można było się napić kawy, herbaty z cytryną lub wody z sokiem. Poznałem troszkę bliżej, osoby uczęszczające do Andrychowskiego ŚDS oraz ich terapeutów. Po występie był grill na uroczym podwórku. Tańce z naszymi  dziewczętami, wspólne zdjęcia dodawały kwintesencji temu dniu poświęconemu Julianowi Tuwimowi. Uśmiech na twarzach nie znikał jeszcze przez jakąś chwile. Potem pożegnanie, obejrzenie się jeszcze raz za siebie i powrót do domów.
      Moim zdaniem dzień się udał. Chciałem podziękować pani Kamili za to, że wierzyła we mnie, mimo tego że ja na początku z każdej mniejszej trudności wycofywałem się. Ale tego dnia starałem się być rozsądny i w miarę poważny w tym szczególnym dniu. Chciałem podziękować pani Wandzi, Izabeli za współpracę, Małgosi i Kulce za miłe słowo i taniec. Jestem naprawdę szczęśliwy, że uczęszczam do ŚDS w Wadowicach. Jeszcze parę ostatnich słów, to jest nasz dom i tworzymy w nim naprawdę wielką rodzinę i zgrany kolektyw.