Byłam doradcą programowym

9 czerwca uczestniczyłam jako doradca programowy w debacie w Krakowie, która dotyczyła przestrzegania praw osób niepełnosprawnych psychicznie w Polsce. Niestety w tej dziedzinie jest u nas wiele do zrobienia, począwszy od sfery materialnej, dostępu do leczenia, edukacji, dóbr publicznych, jak i równouprawnienia z osobami zdrowymi. 
Co mi dała debata? Po pierwsze miałam okazję wypowiedzieć się na forum wśród nieznanych mi ludzi i jednocześnie reprezentować kolegów i koleżanki z naszego ŚDS. Wspólnie przygotowaliśmy ankietę dotyczącą przestrzegania praw osób po kryzysach psychicznych w Polsce. Jednocześnie mogłam usłyszeć eksperta zagranicznego z Danii, wypowiedzi przedstawicieli domów środowiskowych z całej Polski oraz innych instytucji wspierających te osoby.

Dzięki temu wyjazdowi miałam możliwość dokonania zakupów w Galerii Krakowskiej, z czego bardzo się ucieszyłam, gdyż wcześniej miałam przekonanie, że taki „luksus” nigdy nie będzie mi dany. 
Dzięki debacie doszłam do wniosku, że nie jestem odosobniona, że wielu ludzi doświadcza trudności w sferze psychicznej i mamy podobne problemy w codziennym funkcjonowaniu. Jednocześnie doświadczyłam przez moment takiego uczucia, jakbym była zdrową osobą i żyła w świecie właśnie takich ludzi. Dziękuję ośrodkowi oraz terapeutom za możliwość tego wyjazdu.

Honorata