Słodkie hobby:)

   Jak się to zaczęło? Sam nie wiem, ale chyba ludzie, których spotykałem na swej drodze wzbudzili we mnie ciekawość i chęć posiadania pszczół. Mam już jeden ul, stoi na drewnianym stojaku , cały jest koloru żółtego, model warszawski poszerzany. Mieszkańcami tego domku jest tylko 15000 pszczół wraz z matką. Ta wesoła gromadka w tym roku wyprodukuje dla mnie po raz pierwszy satysfakcjonującą ilość miodu. Ale to nie jedyna radość płynąca z faktu posiadania  pszczół. Nie mogę się doczekać, kiedy po zimie będę po raz pierwszy zaglądał do ula. Jestem ciekawy, jak się mają i czy czegoś im nie brakuje. Bezcenny jest też widok brzęczących pszczół wokół domu. 
   Chciałbym zachęcić  wszystkich, którzy mają  warunki,  aby w swoich ogródkach postawili ule, a na pewno pszczoły wam to wynagrodzą, nie tylko zdrowym i smacznym miodem.
A teraz parę ciekawostek o pszczołach: 
  • Pszczoły robotnice żyją tylko od 28 do 35 dni tak więc dbajmy o przyrodę i nie zatruwajmy środowiska, aby nie skracać ich i tak krótkiego życia.
  • Pszczoły nie rozróżniają czerwonego koloru.