„Wadowice 7 czerwca 1979 - czterdzieści lat później"


W poniedziałkowe przedpołudnie 17 czerwca 2019 roku sala Domu Katolickiego przy Bazylice ONMP w Wadowicach zgromadziła uczestników konferencji „Wadowice 7 czerwca 1979 - czterdzieści lat później„ zorganizowanej przy współpracy Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II i Uniwersytetu Papieskiego w Krakowie. 

Gościem honorowym spotkania był Ksiądz Kardynał Stanisław Dziwisz. Podzielił się swoimi wspomnieniami z towarzyszenia Ojcu Świętemu w posłudze, a zwłaszcza podczas pierwszej papieskiej pielgrzymki do Ojczyzny. Wśród prelegentów znaleźli się ks. dr hab. Robert Tyrała, dr Paulina Guzik, ks. dr hab. Bogdan Zbroja, ks. dr Bogusław Mielec i dr Tomasz Graff.

Kilka osób z naszego ośrodka wzięło udział w tym niecodziennym wydarzeniu. Oto, jakie były ich refleksje po spotkaniu:

Moją szczególne zainteresowanie wzbudziło opowiadanie o pierwszej pielgrzymce do Wadowic w 1979 r. Mogłem się dowiedzieć, jak w tamtym czasie odbierano wizytę Karola Wojtyły oraz jak wyglądały Wadowice, bo wtedy nie było mnie jeszcze na świecie.
Tomasz P.

My jako pokolenie JP II musimy od siebie wymagać, a potem wymagać od młodzieży, bo "przykład idzie z góry".
Marcin

Konferencja bardzo mnie wzruszyła. Uważam, że warto było w niej uczestniczyć wiedząc, że Wadowice to miejsce urodzin Papieża. Dowiedziałam się na niej, że JP II przebaczył Ali Agcy bezpośrednio po zamachu. Po tym spotkaniu postanowiłam szczególnie modlić się za wstawiennictwem Jana Pawła II.
Honorata

Konferencja bardzo mi się podobała, ponieważ jeszcze bardziej przybliżyła mi postać Jana Pawła II. Mogłam na żywo spotkać dziennikarkę Paulinę Guzik, która jest prowadzącą telewizyjnego programu „Między Ziemią a Niebem”.
Małgorzata

Niewątpliwie ta konferencja na długo pozostanie w mojej pamięci. Moją uwagę szczególnie przykuło wystąpienie dr Pauliny Guzik i dr Tomasza Graff. Opowiadali oni w przejmujący sposób o swoich przeżyciach ze spotkań z Papieżem i o Jego ogromnej charyzmie. Dr Graff przybliżył tło historyczne ówczesnej Polski, jaki wpływ wywierała na nią polityka komunistycznej Rosji i jakie znaczenie historyczne w tych czasach odegrała postać Karola Wojtyły już jako kardynała, a potem papieża.
Beata

Na konferencji przypomniało mi się to wszystko, co Jan Paweł II przekazał nam 40 lat wcześniej. Jego nauki były bardzo nasycone patriotyzmem, modlitwą i wiarą. Są ponadczasowe, nie straciły na wartości do dnia dzisiejszego. Warto było uczestniczyć w tej konferencji.
Staszek G.

Tematem tej konferencji były wspomnienia o Janie Pawle II z dzieciństwa, młodości, studiów. Na temat Ojca Świętego wypowiadał się m.in. Ksiądz Arcybiskup Stanisław Dziwisz. Dzięki Papieżowi upadł komunizm. Jan Paweł II był wizjonerem. Konferencja podobała mi się, ponieważ można się było dowiedzieć ciekawych rzeczy o Janie Pawle II.
Aleksandra

Konferencja była niezwykle inspirująca, łączyła uczestników w duchu i wierze. Jan Paweł II był wspaniałym człowiekiem, był zupełnie naturalny w relacjach z ludźmi, był znakomitym pielgrzymem oraz pomysłodawcą Światowych Dni Młodzieży. Dla mnie bardzo ważne było to, że nigdy nie lekceważył próśb o modlitwę, czyichś intencji.
Mateusz

Tematem konferencji była pierwsza pielgrzymka Jana Pawła II do Polski, która była drugą pielgrzymką papieża. Wcześniejsza, do Meksyku,  utorowała drogę do odwiedzenia Polski. Na konferencji można było zobaczyć znane osoby m.in. Kardynała Stanisława Dziwisza. Można było się dowiedzieć ciekawostek z życia papieża.
Stanisław

Konferencja była bardzo ciekawa. Przypomniałam sobie pierwszą wizytę Jana Pawła II w Krakowie na Błoniach. Było warto pójść i odświeżyć wspomnienia.
Maria
Konferencja, w której uczestniczyliśmy była bardzo ciekawa i poruszająca. Moją uwagę przykuła p. Paulina Guzik, dziennikarka z Warszawy, która prowadzi niedzielny program telewizyjny pt. „Miedzy Ziemią a Niebem”. Przejmująco opowiadała o swoim osobistym spotkaniu z papieżem Janem Pawłem II, o Jego ogromnej sile i wierze. W słowach pełnych wdzięczności i miłości naukowcy z krakowskiego Wydziału Teologii oraz biskup Stanisław Dziwisz opowiadali o towarzyszeniu papieżowi i Jego spuściźnie, które zostały dla potomnych. Jan Paweł II miał ogromny wpływ na młodzież. Budował w nich poczucie tożsamości narodowej i miłość do bliźniego.
Kinga